Internet jako místo pro setkávání designérů se zákazníky, to je hlavní myšlenka projektu Hezkey, který byl spuštěn v prosinci roku 2014. Originální pojetí řešení bytového designu mělo úspěch i v loňském ročníku soutěže start-up projektů T-Mobile Rozjezdy roku.
Zakladatel společnosti Hezkey s.r.o. Pavel Mrázek spojil síly s architektkou Annou Borovskou a společně vytvořili koncept propojení designérů s klienty. Nejedná se o další designové studio, ale o zprostředkovatelskou internetovou službu, která klientovi umožňuje spolupracovat s designérem na podobě a zařízení interiéru výhradně prostřednictvím internetové a telefonické komunikace.
„Jak si funkčně a hezky vybavit interiér mě pálilo od chvíle, co jsem vstoupil do svého nového bytu,“ říká Pavel Mrázek. „Věděl jsem, že si chci nechat poradit, ale nevěděl jsem, kdo by mi pomohl a kolik by mě to stálo. Nabídka designérů, stejně jako vybavení bytu, pro mě byla nepřehledná. V té chvíli jsem si uvědomil, že je to díra na trhu.“
Proces tvorby bytového designu prostřednictvím Hezkey je podobný jako ten ‚tradiční‘: klient se seznámí s designérem, vysvětlí mu své představy, designér přichází s návrhem, výkresy a 3D vizualizací, dolaďují se detaily, probíhá výběr dodavatelských firem… To vše s jedním rozdílem – veškerá komunikace se odehrává prostřednictvím internetu, případně telefonu. Díky tomu nezáleží na vzdálenosti designéra a bytu, pro nějž je návrh vytvářen.
„Online schůzky oproti těm osobním dávají oběma stranám jedinečnou časovou flexibilitu, jednoduchost komunikace a časovou úsporu, přičemž výsledný návrh neztrácí ani trochu na své kvalitě,“ vysvětluje Petra Sejkorová, designérka Hezkey. V případě klientova zájmu je možné sjednat i osobní setkání, hlavní výhodou konceptu je však právě rychlé a efektivní online spojení. Návrhy jsou vkládány do online prostředí Hezkey.cz, kde si klient může kdykoli prohlédnout, v jakém stavu se zrovna nacházejí. Klientská zóna stránek, sloužící k zadávání zakázek a komunikaci s designéry, je přehledná a snadno ovladatelná i pro běžného uživatele.
První výhoda pro klienta spočívá v úspoře času, který by musel věnovat průzkumu trhu. Na základě jednoduchého dotazníku na Hezkey.cz klient dostane užší výběr designérů, kteří nejlépe odpovídají jeho vkusu a požadavkům. Čas šetří také online komunikace, nahrazující osobní schůzky.
Druhou výhodou je předem pevně stanovená cena za návrh. Odvíjí se od výměry a počtu místností a po odsouhlasení už nemůže být změněna. Kompletní návrh interiéru pro jeden pokoj začíná na dvanácti tisících korunách.
Do třetice dokáže Hezkey díky svým partnerům zajistit ověřené dodavatele či sehnat designové kousky za zvýhodněné ceny.
Zajímavou příležitost představuje projekt i pro samotné designéry a další partnery, např. řemeslníky, výrobce nábytku, prodejce designového zařízení apod. K zakázkám se tu mohou dostat i začínající architekti a návrháři, kteří si rozšíří klientskou základnu a na stránkách Hezkey.cz dostanou prostor pro prezentaci své práce. Totéž platí pro dodavatele zboží a souvisejících služeb.